strona głównastrona głównaforum dyskusyjnesklep fanów star wars
 Newsnasze bannery
 Główna
 News
 Wojny klonów
 Epizod II
 Epizod III
 Komiksy
 Figurki
 RPG
 Clone Wars
 Galeria
 Wallpapers
 Czytelnia
 Wywiady
 Humor
 Bank Wiedzy
 Spotlite
 StarCast
 Wassup?
 Polski Stuff
 Fan Films
 O stronie

 Koszulki
 Sklep Star Wars


Sklep Gwiezdne Wojny



Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/starwars/domains/starwars.pl/public_html/ico/pokaz.php on line 81
Rogera Christiana opowieści z planu Nowej nadziei
środa · 5 grudnia 2007 · 11:27 · Rif · źródło: starwars.com

Oficjalna zamieściła fragment wywiadu z Rogerem Christianem, który w całości ukazał się w ostatnim numerze Star Wars Insidera.

Roger Christian był drugim reżyserem Mrocznego widma, a także dekoratorem planu Nowej nadziei i to o tym ostatnim opowiada w poniższym wywiadzie.

Gdy zaczynałeś pracę przy pierwszych Gwiezdnych wojnach, czy pomyśłałeś „Jak ja mam to wszystko zebrać do kupy”?

Tak! Przy moim (niewielkim) budżecie na dekoracje nie mogłem pozwolić sobie na stworzenie wszystkiego tak jakbym sobie tego życzył. W tamtych dniach można było kupić wraki samolotów po 60 dolarów, tak więc podróżowałem po Brytanii i skupowałem wraki, silniki odrzutowe i temu podobne. Na ich bazie stworzyliśmy większość dekoracji.

Pomagałeś tworzyć ślizgacz (landspeeder). Jakie były przy tym trudności?

Śmigacz zbudował wytwórca małych samochodów z Wielkiej Brytanii o nazwie Ogle. Chcieliśmy, by nadawał się do jeżdżenia, dlatego też posiadał kierownice, silnik i koła. Pierwszy egzemplarz posiadał odpowiednio wyważony systemem przeciwwagi i za każdym razem, gdy wsiadałeś, pojazd bujał się. Zamontowałem pod śmigaczem lustro pod odpowiednim kątem, a także miotłę, by kurzyło się w trakcie jazdy. Na kilku szerokich ujęciach wszystko działa jak należy i wygląda jakby pojazd unosił się w powietrzu.

Jak powstawały miecze świetlne?

Nie mogłem znaleźć nic, co by mogło służyć za rękojeść mieczy, dlatego też udałem się do sklepu fotograficznego. Myszkując w nim znalazłem dziewięć chromowanych uchwytów do lamp błyskowych. „Alleluja” pomyślałem i kupiłem ich tyle, ile się dało.

W jaki sposób kreowałeś wygląd domostwa Larsów?

Skraplacze i zbiorniki na olej wybudowaliśmy w U.K. i zawieźliśmy do Tunezji. Dekorowałem wnętrze jadalni wujostwa Luke’a. Niebieskie mleko było sporym wyzwaniem, ale poradziłem sobie z nim znakomicie. Wszystkie malunki na suficie już istniały. Były to pozostałości marokańskich plemion sprzed wielu wieków. Miały tysiące lat i zostały w całości wykorzystane na planie.

Który z przedmiotów przy których pracowałeś jest twym ulubionym?

Lubiłem miecze świetlne. R2-D2 jest kolejny. Otrzymałem zlecenie na zbudowanie pierwszego prototypu R2-D2 bazującego na grafikach Ralpha McQuarriego. Znalazłem starą lampę, która posiadała idealny kształt. Stolarz wyciął kartonową pudło i sklejki na podłoże. Musiałem jeszcze tylko znaleźć niewielką osobę, która by mogła to wypróbować. Miałem przy tym wiele satysfakcji, pomimo, że zmuszenie całości do działania było dość trudne.

Co stanowiło dla ciebie największe wyzwanie?

Przypuszczam, że wnętrze Sokoła Millennium było największym wyzwaniem, z jakim się zmierzyłem. John Barry wybudował plan, ja zaś wypełniłem go dekoracjami. Tyle, że nie wszystko wyglądało jak należy. Sześć tygodni zajęło ludziom z rekwizytorni tworzenie przedmiotów i składanie ich w całość. Myślę, że kokpit jest mym największym osiągnięciem.






Figurki Star Wars


This site is in no way sponsored or endorsed by: George Lucas, Lucasfilm Ltd., LucasArts Entertainment Co., or any affiliates.
Star Wars and all its characters are (C) and TM by Lucasfilm Ltd.
Website content (C) ICO Squad, 2001-2016