Imperial City Online > Clone Wars - Kroniki > Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns strona głównastrona głównaforum dyskusyjnesklep fanów star wars
 Clone Wars - Kroniki > Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns nasze bannery
 Główna
 News
 Wojny klonów
 Epizod II
 Epizod III
 Komiksy
 Figurki
 RPG
 Clone Wars
 Galeria
 Wallpapers
 Czytelnia
 Wywiady
 Humor
 Bank Wiedzy
 Spotlite
 StarCast
 Wassup?
 Polski Stuff
 Fan Films
 O stronie

 Koszulki
 Sklep Star Wars


Sklep Gwiezdne Wojny


Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns
- Polowanie na Decimatora (Dziesiątkującego)

1. miesiąc Wojen Klonów

Galactic Battlegrounds, strategia czasu rzeczywistego wzorowania na hicie Age of Empire II, stworzona została przez ten sam zespół artystów. Trudno pisać o jej walorach, gdyż gra w prostej linii była rozwinięciem schematów swego prekursora. Miast surowców "ludzkich" dbać należało o wydobycie karbonitu, rudy metalu, jedzenia i kryształów nova. Wszystko zostało przemianowane na modłę Gwiezdnych Wojen. Dzięki temu mogliśmy doprowadzić do wspaniałych starć pomiędzy Rebeliantami a Imperium, ale i stworzyć nieco abstrakcyjne starcia typu Imperium przeciwko Gunganom. W łapki otrzymywaliśmy kilka armii z różnych okresów konfliktów galaktyki Gwiezdnych Wojen i w zależności od charakteru misji budowaliśmy infrastrukturę bazy, by jak najszybciej przeskoczyć na kolejne etapy postępu technologicznego i wybudować potężną armię, która nie będzie miała sobie równych. Pola bitwy pełne były różnorodnych jednostek biegająco-jeżdżąco-latająco-pływających, a prym wiedli wypuszczani ze świątyń, wojownicy jasnej i ciemnej strony, którzy potrafili pociąć na kawałki nie tylko przeciwnika, ale i całą budowlę.

W maju 2002 roku wydano specjalny dodatek Clone Campaigns, który miał za zadanie wprowadzić gracza w świat Wojen Klonów. Najistotniejszym rozwinięciem było zaimplementowanie do gry armii Republikańskiej i armii Separatystów, wraz z dedykowanymi im kampaniami. Wydarzenia w nich opisane znane są w oficjalnej chronologii Wojen jako Polowanie na Decimatora (Dziesiątkującego). Na potrzeby "Clone Wars - Kroniki" nie zamierzam recenzować dodatku, do którego i tak każdy miłośnik strategii sięgnie, a jedynie przybliżyć wydarzenia, które miały miejsce w trakcie tego jednego z bardziej dramatycznych epizodów, obfitującego w wielkie bitwy w cieniu, których rozgrywały się ludzkie dramaty. Choć chronologicznie obie kampanie rozpoczynają się w czasie Bitwy o Geonosis, to kulminacyjne wydarzenia mają miejsce kilka miesięcy później w czasie walk na planecie Sarapin i pościgu za Sev'Rance Tann.

Kampania Konfederacji

Bohaterką kampanii jest władająca mocą i mieczem świetlnym wojowniczka. Generał Sev'Rance Tann była niegdyś mistrzynią Jedi, ale wobec nadchodzącego konfliktu staje po stronie Separatystów, oddając się rozkazom Hrabiego Dooku i będąc jednym z jego najlepszych oficerów. W czasie sekwencji przedzielających kolejne misje, śledzimy narrację, której autorem jest sam Hrabia Dooku. Przesyła on transmisję do swej pani generał, do Unii Separatystów, jak i do samego Dartha Sidiousa, kreśląc plany względem kolejnych wydarzeń.

Sev'Rance Tann spotykamy pierwszy raz na planecie Geonosis, na której toczy się już walka pomiędzy armią Unii Separatystów a armią Republiki, w szeregach której rycerze Jedi walczą ramię w ramię z jednostkami Clonetrooperów. Zadaniem niewielkiego oddziału generał Tann jest osłanianie ucieczki Hrabiego Dooku. Po tym zadaniu przychodzi czas na kolejne wyzwanie. Tann zostaje wysłana na orbitalną platformę Kaer, gdzie pośród porzuconych przez Klan Bankowy fabryk i zasobów, tworzy armię, którą poprowadzi do kolejnych zwycięstw. Testem dla nowo utworzonej armii jest misja na nieformalnie rządzoną przez Kartel Huttów, Tatooine. Okolice Mos Osnoe będą świadkiem wydarzeń nazwanych pierwszą Bitwą o Tatooine. Jednostki separatystów początkowo ścierają się ze słabymi oddziałami Hutta Boorki. Będąc pod ogromnym wrażeniem umiejętności Sev'Rance Tann, Boorka dobija interesu z separatystami i o ile ci pozamiatają resztki jednostek Republiki, Boorka zdradzi lokalizację tajnej bazy, w której projektowane są nowe pojazdy o nazwie Decimator. Oddziały Republiki zostają rozbite w proch, a Boorka zgodnie z umową ujawnia miejsce testów nowej broni Republiki.

Akcja przenosi się na Erediss Prime, gdzie kolejne błyskotliwe zwycięstwo odnoszą separatyści. Sukces jest jednak niepełny - pozbawione kodów dostępu przechwycone Decimatory są bezużyteczne. Konflikt rozprzestrzenia się, a nowa broń może przechylić szalę wojny. Twórcami prototypów Decimatora byli Wookiee mieszkający na skolonizowanej przez siebie planecie Alaris Prime i tam też kieruje swą armię była mistrzyni Jedi w poszukiwaniu kodów dostępu. Zaskoczeni Wookiee i nieliczne odziały Republiki zostają rozgromione. Pierwsza Bitwa o Alaris Prime kończy się przejęciem kolonii przez Unię Separatystów i zdobyciem przezeń dostępu do śmiercionośnych jednostek. Ich pierwszym poligonem stała się planeta Sarapin. Nim jednak doszło do ataku na republikańską cytadelę w przestrzeni kosmicznej miała miejsce olbrzymia bitwa, w rezultacie której zniszczeniu uległy generatory pola siłowego, a drzwi do planety zostały uchylone. W czasie pierwszej Bitwy o Sarapin jednostki Konfederacji wspierane potężnymi Decimatorami dławią wszelki opór obrońców, których klęskę dopełnia poddanie ostatniego bastionu, czyli cytadeli Mt. Corvast. W trakcie walk ginie jeden z jej obrońców rycerz Jedi, Jor Drakis. Sev'Rance Tann i jej armia wydają się niezwyciężeni, ale Republika nie pozwoli długo pozostać im bezkarnymi.

Kampania Republiki Kampania w sferze wątku fabularnego jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna od poprzedniczki. Pełniący w niej rolę narratora Mace Windu przybliża w swych zapiskach losy swego byłego padawana, a później rycerza Jedi, Echuu Shen-Jona. Echuu Shen-Jon i jego padawan, Stam Reath, byli jednymi z wielu Jedi skierowanymi na Geonosis na pomoc Obi-Wan Kenobiemu, Anakinowi Skywalkerowi i senator Padme Amidali. Niestety w trakcie pogoni za Hrabią Dooku, Stam Reath natknął się na Sev'Rance Tann, które bezlitośnie zamordowała młodego padawana. Mroczne czasy zapanowały, a Echuu Shen-Jon postanawia udać się tropem morderczyni swego ucznia. Wcześniej jednak rada Jedi przydziela mu nowego ucznia. Jest nią Naat Reath, siostra Stama.

Ślad za Sev'Rance prowadzi na planetę Sarapin, gdzie jednostki Republiki zostały zaskoczone przez wroga dysponującego ich własną bronią - Decimatorami. Druga Bitwa o Sarapin, to odbicie planety przez wojska republikańskie. Planeta nie była zbyt silnie strzeżona, ale Shen-Jon nie odnalazł na niej śladów obecności morderczyni swego ucznia. Ziam Finnis, jeden z pochwyconych oficerów Konfederacji zdradził, że informacje o tym gdzie ona się znajduje, posiadać może Boorka the Hutt. Druga Bitwa o Tatooine jest wynikiem niewielkiego układu, który Echuu Shen-Jon zawiera z Jabbą. Obecność Konfederacji zostaje wyeliminowana z Tatooine, a przy okazji powstrzymana została niezbyt odpowiadająca Jabbie działalność Boorki.

Wydarzenia przenoszą się w pobliże planety Krant, gdzie zlokalizowana jest tajna baza Konfederatów, w której tworzone są ich Decimatory. Nim nastąpi atak na niedalekim księżycu Aereen zostaje ustanowiona baza i wysłany zostaje atak na kopalnie Federacji Handlowej. Działania Echuu Shen-Jona stają się coraz bardziej nieracjonalne i nasz bohater powoli poddaje się ciemnej stronie, nie bacząc na zagrożenie grożące nie tylko jemu, ale także jego padawance, pragnącej zemścić się za śmierć brata. Fabryki Decimatorów na Krant zostają zniszczone, ale kolejne ciężkie wydarzenie dotyka Echuu Shen-Jona. Jego padawanka zostaje ranna i uprowadzona przez Sev'Rance Tann. Wydarzenia zmierzają do swego dramatycznego epilogu.

SPOILER: (zaznacz myszką) Mistrz Echuu Shen-Jon podąża wraz z zaufanymi klonami do twierdzy separatystów, gdzie dochodzi do ostatecznego starcia. Mimo, że Echuu Shen-Jon wychodzi z niego zwycięstwo, ma świadomość, że był już zbyt blisko ciemnej strony mocy. Porzuca swą padawankę, która powraca do zakonu, by ucząc się pamiętać o błędach dawnego mistrza i by wkrótce samą stać się rycerzem Jedi. Wojny Klonów mają swych bohaterów, zwycięzców i pokonanych, lecz i nie wolno zapominać o tych, których zwycięstwo było jednocześnie ich klęską.

Rif

P.S. Dodatek Clone Campaigns został zawarty w wydaniu specjalnym o nazwie Galactic Battlegrounds Saga, który czasami jeszcze można znaleźć w sklepach sieci Empik w cenie 99 PLN.


Na koniec pokrętny poradnik antystratega dla pragnących pograć w GBS, a nie potrafiących.

forcebuild - szybsze budowanie
darksidex - zniszczenie konkretnego przeciwnika, gdzie X to numer rywala
tarkin - zniszczenie wszystkich przeciwników
forcecarbon - 1000 karbonu
forcefood - 1000 żywności
forcenova - 1000 kryształów nowa
forceore - 1000 rudy żelaza
galactic upheaval - Decimator
tantive IV - Koreliańska Korweta
that's no moon - Gwiazda Śmierci
imperial entanglements - Gwiezdny Niszczyciel
simonsays - Ewok morderca
skywalker - zwycięstwo w misji
|chronologia|

Clone Wars - Kroniki


Figurki Star Wars


This site is in no way sponsored or endorsed by: George Lucas, Lucasfilm Ltd., LucasArts Entertainment Co., or any affiliates.
Star Wars and all its characters are (C) and TM by Lucasfilm Ltd.
Website content (C) ICO Squad, 2001-2016